sâmbătă, 19 februarie 2011

Fumatul, o adevarata problema a societatii noastre

Fumatul? Toata lumea stie ce este fumatul, dar stiintific vorbind el reprezinta actiunea de a aspira si a trage dumul din tigara sau din pipa.
Recent, la Universitate Lancaster din Marea Britanie, in urma unui studiu s-a ajuns la concluzia ca pentru a te lasa de fumat iti trebuie aproximativ 5 ani, 7 incercari si un stres comparabil cu cel cauzat de un divort.
Cary Cooper, unul dintre initiatorii studiului, spunea: “Perioada in care o persoana incearca sa renunte la fumat este deosebit de stresanta, mai ales prima saptamana”.
Un alt studiu spune ca inca din primele minute ale inhalarii fumului de tigara, AND-ul se modifica, ceea ce mi se pare incredibil.
Ok, am inteles, astea sunt studii, cercetari. Exista posibilitatea ca ele sa fie foarte adevarate, desi dupa parerea mea, pentru a te lasa de fumat nu-ti trebuie decat o foarte mare vointa. Eu vin, insa, cu o alta intrebare? De ce am fuma? De foarte mult timp am aceasta problema: care este motivul pentru care un om ar vrea sa fumeze, la cate efecte nocive poate avea acest proces.
Am observat, si nu numai eu, ci si cercetatorii, ca majoritatea oamenilor incepe sa fumeze de pe la varsta de 14 ani, atunci cand o mare parte dintre acei “copii cu buletin”, se crede mai importanta si mai interesanta decat restul, impresia lasata fiind chiar ca se cred chiar mai inaintati in varsta. E de ajuns ca 2-3 “curajosi” sa creada asta, pentru ca ceilalti ii vor urma din dorinta de a face parte din grup sau chiar din frica de a fi aratati cu degetul de catre ceilalti, cum ca ei ar fi mai prosti ca nu fumeaza.
Multi spun ca nu ar fuma, dar sub impulsul celorlalti, ei nu se pot abtine. Eu, unul, am putut, si am facut parte si din colectiv, sunt si mandru ca nu fumez, ca chiar, am si convins multi sa nu fumeze.
Acum, urmeaza partea cu “lasatul”. De ce se spune ca e greu sa te lasi? E cumva vital sa fumezi? Consider ca nu iti trebuie decat 2 elemente ajutatoare: ambitie si vointa. Cheia e la voi, daca se doreste cu adevarat renuntarea la acest viciu.
Se pot gasi zeci de dezavantaje ale fumatului, dar vreun avantaj cert nu stiu daca exista, asa ca renuntati la fumat! Ignora-ti-l si totul o sa fie bine! Sanatatea trebuie sa primeze!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu